Astro Japonica

楽しい 占星術ノート

Go Easy, Kid - Monica Martin


自分自身へのサボタージュに身を捧げた
ほら、ほしいものは手に入る
けれど つかんでおくのが むずかしい

私には神さまがいないのだ、と言い聞かせた
自分の悲しい歌に迷い込んだ 精神の詐欺師だよ
 
私たちは ゴミ箱の横で話し合った
我々の夢と その5ヶ年計画について
的外れだったね、暗がりの中で笑い合いながら

結局のところ 誰にもコントロールできないんだから
気楽にやろう ただのロックンロールだよ
 
いくばくかの正気に 誓いを立てた
それは一瞬か二瞬だけ 視界に入っては、私から消え去ってく

近所の人たちに謝罪して
そうして すべての電話は記録されるだろう
なあ、できることなら勇敢でありたいんだ
 
空っぽの男とやり合った
彼は言った「僕らが過ごした時を思い出して」だって
あなたはバンで走り去る前
私を公園に置き去りにしたくせに
まっ暗な中一人きりだった

結局のところ 誰にもコントロールできないんだから
気楽にやろう ただのロックンロールだよ
 
このもやを 切り裂こう
秘密の特別なコードなんてない
奥深く隠された知恵とやらもない
ただ 知り得ないことを受け入れるだけ
 
私たちは ゴミ箱の裏で話してた
私たちの夢と その5ヶ年計画について
的外れだったね、暗がりの中で笑い合いながら
結局のところ 誰にもコントロールできないんだから
気楽にやろうよ

願わくば20年後、あなたが振り返った この今を
喉から手が出るほど 欲しがりますように
そして言うのだ「くそったれ、ただのロックンロールのくせに」

---
Go Easy, Kid

I commit myself to sabotage 
See I can get what I want
Then I make it hard to hold on 

Convince myself that I’m without a god 
A spiritual fraud who got lost in her own sad song

We were talking out back 
By the garbage cans 
About dreams we had 
And the five year plan 
Missing the mark 
Laughing in the dark

‘Cos after all, no ones in control 
Go easy kid, it’s only rock and roll

Pledge allegiance to some sanity 
It comes into view for a moment or two 
Then it leaves me

Apologizing to the neighborhood 
All the calls to be saved 
Look I’d wanna be brave if I could

I was talking out back 
With an empty man 
He said, remember times we had
Before you got in the van 
Left me in the park 
Alone in the dark

‘Cos after all, no ones in control 
Go easy kid, it’s only rock and roll

Cut through the smoke, 
There’s no secret special code 
No deeper hidden wisdom 
Just accept we’ll never know

We were talking out back 
By the garbage cans 
About dreams we had 
And the five year plan 
Missing the mark 
Laughing in the dark 

‘Cos after all, no ones in control 
Go easy kid
In twenty years, kid

You’re gonna look back
And wish you grabbed it all by the throat
And said, fuck it, it’s only rock and roll