Astro Japonica

楽しい 占星術ノート

14. That Joke Isn’t Funny Anymore - The Smiths

😣

道の端に 車を停めた
時の流れが いつか
君の首を絞めると気付くべきだよ
そして僕もそう
君があまりに孤独な人たちを笑う時
その人たちの残された望みは いっそ死ぬこと
そうだね、残念ながら僕には笑えない
笑えたらいいのだろうけど

だけど その冗談はもう笑えない
あまりに身近過ぎるし
それに あまりに露骨過ぎる
あまりに身近過ぎるし
それに あまりに露骨過ぎる
君がいつか気付く それ以上に…

その人たちが倒れたら蹴る
その人たちが倒れたら蹴る
君は その人たちが倒れたら蹴るんだ
その人たちが倒れたら蹴る
その人たちが倒れたら蹴る
君は その人たちが倒れたら蹴るんだ
その人たちが倒れたら蹴る
その人たちが倒れたら蹴る
君は その人たちが倒れたら蹴るんだ

そう理解した時、辺りは暗かった
そして冷たい革のシートの上で
そう、ふと気付いた
つまり 僕は死ぬ時に笑えるのかもしれないと

他の人たちの人生にも
同じことが起こっているのを見たよ
そして今それが 僕の人生にも起きている
他の人たちの人生にも
同じことが起こっているのを見たよ
そして今それが 僕の人生にも起きている

他の人たちの人生にも
同じことが起こっているのを見たよ
そして今それが 僕の人生にも起きている
僕にも起きている
僕にも起きている
僕にも起きている
僕にも起きている

---

Park the car at the side of the road
You should know time's tide will smother you
And I will too
When you laugh about people who feel so very lonely
Their only desire is to die
Well, I'm afraid it doesn't make me smile
I wish I could laugh

But that joke isn't funny anymore
It's too close to home
And it's too near the bone
It's too close to home
And it's too near the bone
More than you'll ever know…

Kick them when they fall down
Kick them when they fall down
You kick them when they fall down
Kick them when they fall down
You Kick them when they fall down
Kick them when they fall down
You Kick them when they fall down
Kick them when they fall down

It was dark as I drove the point home
And on cold leather seats
Well, it suddenly struck me
I just might die with a smile on my face after all

I've seen this happen in other people's lives
And now it's happening in mine
I've seen this happen in other people's lives
And now it's happening in mine
I've seen this happen in other people's lives
And now it's happening in mine
I've seen this happen in other people's lives
And now it's happening in mine

I've seen this happen in other people's lives
And now it's happening in mine
Happening in mine
Happening in mine
Happening in mine
Happening in mine

I've seen this happen in other people's lives
Oh…And now, now, now it's happening in mine
(I've seen this happen)
 Happening in mine
Oh…now, now, now, now it's happening in mine